Alfabetisme
Alfabetisme blandt voksne (over 15 år).
AlfabetismeProcent (2022)
Alfabetisme2022
Lande | Procent (2022) |
---|---|
Usbekistan | 100.0 |
Georgien | 99.6 |
Albanien | 98.5 |
Forenede Arabiske Emirater | 98.3 |
Bosnien-Hercegovina | 98.3 |
Venezuela | 97.6 |
Oman | 97.3 |
Chile | 97.2 |
Dominikanske Republik | 95.5 |
Brasilien | 94.7 |
Ecuador | 93.9 |
São Tomé og Príncipe | 93.8 |
Kap Verde | 91.0 |
Guyana | 90.0 |
Zimbabwe | 89.9 |
Iran | 89.0 |
Laos | 87.5 |
Gabon | 85.7 |
Guatemala | 84.3 |
Cambodja | 83.8 |
Tunesien | 83.6 |
Kenya | 82.9 |
Lesotho | 82.0 |
Tanzania | 82.0 |
Uganda | 80.6 |
Den Demokratiske Republik Congo | 80.5 |
Madagaskar | 77.5 |
Marokko | 77.4 |
Indien | 76.3 |
Burundi | 75.5 |
Egypten | 74.5 |
Angola | 72.4 |
Bhutan | 72.1 |
Malawi | 68.1 |
Comorerne | 61.7 |
Gambia | 58.7 |
Senegal | 57.7 |
Guinea-Bissau | 53.9 |
Sierra Leone | 48.6 |
Benin | 47.1 |
Somalia | 41.0 |
Niger | 38.1 |
Burkina Faso | 34.5 |
Chad | 27.3 |
Alfabetisme2022
Procent
Ingen data
Data
Data
Data
Data
Data
Forklaring
Alfabetisme defineres som en person, som kan læse eller skrive (og forstå det som læses eller skrives) en kort, enkel tekst om hverdagsagtige ting.
Statikken giver en indikation af, hvor godt uddannelsessystemet i et land fungere.
Statistikken er indsamlet af FNs organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation,UNESCO.