Læse- og skrivefærdighed blandt ungeProcent (2022)

Læse- og skrivefærdighed blandt unge2022

Lande Procent (2022)
42630 100.0
41589 99.7
41690 99.7
41867 99.7
42267 99.7
41574 99.5
41694 99.4
41712 99.1
41759 99.1
41756 99.0
41943 98.8
41993 98.7
42636 98.7
42150 98.5
42383 98.2
41646 98.0
41924 97.9
42568 97.9
42692 96.5
41876 96.1
41987 96.0
42045 94.5
41706 93.6
41763 92.2
42582 91.8
42645 90.9
41860 90.6
42089 89.7
41999 89.0
42519 88.4
42034 88.1
41583 83.3
42028 82.0
42109 80.7
42386 78.1
42134 76.8
41864 74.7
42398 73.5
42446 70.5
41882 69.0
41644 66.4
41703 53.6
42255 48.2
42562 36.1

[[ modalTitle ]]

Læse- og skrivefærdighed blandt unge2022

Procent

Ingen data
Data
Data
Data
Data
Data

Forklaring

Alfabetisme defineres som en person, der kan læse eller skrive (og forstå det, der læses eller skrives) en kort, enkel tekst om dagligdags ting. Denne indikator kan ses i sammenhæng med indikatoren for andelen af børn i grundskolen og andelen af skolebørn, der fuldfører grundskolen. Statistikken giver en indikation af, hvor godt uddannelsessystemerne fungerer i en af sine vigtigste opgaver - læsning og skrivning.

Statistikken er indsamlet af FNs organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation, UNESCO.